Wednesday 14 January 2009

ISTIGHFAR.


ISRAEL LAKNATULLAH BERGEMBIRA.


Masih terdapat suara yang menyatakan "apa kita boleh buat?"
Masih terdapat suara yang menyatakan "apa guna nak demonstrasi?"
Masih terdapat suara yang menyatakan "apa guna nak boikot?"


Cuba baca Bismillah sepenuhnya, cuba bersahabat dengan Al Qur'an, cuba banyakkan berselawat, cuba 'dekatkan' diri dengan Allah.


Cuba belajar kisah perjuangan para Nabi dan Rasul. Cuba baca fatwa terkini ulama' komtemporari.


Bila kita sudah mengucap DUA KALIMAH SYAHADAH. Bermakna, setiap individu muslim adalah umpama 'batang tubuh kita sendiri'. Itulah pesanan dan peringatan dari Nabi Muhammad.


Sudah lupakah kita akan kisah sejarah ? Bila seorang wanita yang memakai purdah, dimana kain yang menutup sebahagian wajahnya ditarik oleh seorang lelaki berbangsa Rom. Bila hal ini diketahui oleh Khalifah pada waktu itu, lalu mereka mengisytiharkan perang.


Maka terjadilah peperangan yang hebat dan dahsyat. Bukan peperangan antara dua orang, bukan peperangan antara dua kelompok manusia, dan bukan peperangan antara dua buah negara, tetapi pertempuran antara DUA BUAH EMPAYAR ! Antara kerajaan Islam dan kerajaan ROM.


Aku masih ingat tentang cerita seorang kawan yang lama menetap di Oslo, Norway. Beliau mempunyai seorang rakan yang berbangsa Yahudi. Satu hari, sewaktu berbual diwaktu petang, sambil minum kopi. Lalu terbongkar sebuah kisah, iaitu bangsa Yahudi @ Israel memegang sebuah 'fatwa' oleh Rabi' mereka. Dimana bangsa Yahudi @ Isreal adalah DIHARAMKAN untuk membeli, mengguna dan memakai sebarang produk yang dibuat oleh orang Islam.


Dan mereka memegang kuat 'fatwa' ini. Tanpa sebarang kompromi.


Begitu juga tentang kisah bagaimana seorang penumpang kapalterbang yang berbangsa Yahudi @ Israel LAKNATULLAH. Dimana dalam pesawat, sewaktu penerbangan. Lelaki Yahudi @ Israel LAKNATULLAH itu membelek sebuah bungkusan makanan, dan sambil tersenyum, beliau berkata yang makanan itu telah disahkan 'halal' untuk dimakan. Lalu lelaki yang duduk bersebelahan bertanya, bagaimana beliau tahu makanan itu 'halal?'


Lalu si lelaki Yahudi @ Israel LAKNATULLAH ini berkata sambil menunjukkan kepada rakannya itu tentang cop dan pengesahan oleh Rabi'.


Itulah SIKAP mereka yang kuat dan kental memegang 'fatwa' oleh Rabi' mereka.

1 comment:

  1. Tentang Israel semahu-mahunya....anyway, aku dah kembali. Sudi2 la singgah kat blog aku k...

    ReplyDelete